wtorek, 10 września 2013

390 trasa - 10.09.2013

Bielsko-Biała Olszówka Górna - Szyndzielnia - Klimczok - Siodło pod Klimczokiem - Magura - Bystra.

Właściwie, to dopiero jutro miałem powędrować do Pszczyny, ale zmiana prognozy pogody i wiadomość, że tylko dzisiaj w tym tygodniu będzie słonecznie, spowodowało zmianę planów. Jeszcze, kiedy rano za oknem zobaczyłem błękitne niebo, to było pewne, że nie usiedzę w domu.
Szybki wybór trasy, takiej, abym nie musiał ponosić zbyt wielkiego wysiłku. W grę wchodzą tylko miejsca, gdzie na górę można wjechać wyciągiem. Padło na Szyndzielnię.
Krakowskim autobusem przyjechałem do Bielska-Białej i z marszu dalej MZK "8" i tak dojechałem na miejsce startu szlakiem niebieskim o 10.25.
Po 10 minutach jestem już na dolnej stacji wyciągu i także z marszu wyjeżdżam na górę.
Jest wycieczka szkolna, są inni ludzie, a ja jadę w wagoniku z bardzo sympatycznym człowiekiem, z którym potem będę wspólnie szedł przez pewien odcinek trasy. Wspaniały towarzysz podróży.
Po wyjeździe na górę (10.45) żółtym szlakiem do schroniska na Szyndzielni, w którym spędzę czas od 10.55 do 11.10.
Następnie, szczyt Szyndzielni minę o 11.20. Pogoda wymarzona na dreptanie, widoki są i to cieszy oczy.
Szczyt Klimczoka osiągnę o 11.47, tutaj zmiana szlaku na czarny w stronę schroniska Klimczok.
Widoki na Beskid Śląski, Żywiecki, i potem Mały. Dużo jarzębiny, więc można śmiało byłoby nazwać  tę trasę jarzębinową.
Siodło pod Klimczokiem minę o 12.02, a do schroniska dojdę o 12.10. Zanim wejdę do środka, to tradycyjnie w tym miejscu idę się przywitać z moimi kudłatymi pupilami, są przekochane.
Pobyt w schronisku od 12.10 do 12.30. Potem czerwonym szlakiem przez Magurę w stronę Bystrej.
Tylko raz w życiu szedłem tędy i było to zimą, w dużej ilości śniegu, w kierunku odwrotnym niż dziś.
To było jeszcze w tamtym wieku i Magurę pokrywał gęsty las. Jakże dzisiaj się zdziwiłem, kiedy tych drzew zostało jak na lekarstwo. Za to mamy piękne widoki, po lewej w dole Bielsko-Białą, a przed sobą Beskid Mały głównie z pasmem Magurki Wilkowickiej.
Czas szybko leci i doszliśmy do miejsca, gdzie nasze drogi rozeszły się. Mój sympatyczny towarzysz podróży poszedł dalej czerwonym , a ja o 13.35 odbiłem w prawo szlakiem niebieskim.
Miałem dojść do Wilkowic, ale już w Bystrej poczułem osłabienie, jednak zdrowie jeszcze szwankuje. Zdecydowałem się na zakończenie trasy w Bystrej. Przedtem jeszcze focę wrześniowe owoce, zbieram liście babki dla mojej Perełki. Chcę koniecznie zdążyć w BB na krakowski autobus do Wisły.
Koniec trasy na przystanku linii MZK nr 57 w Bystrej Ławie o 14.10. Mam prawie pół godziny do odjazdu, więc odpocznę, a tego mi teraz mi właśnie trzeba.
W sumie cieszę się z tej trasy, bo naprawdę była urokliwa, taka na wyciszenie.