sobota, 25 sierpnia 2012

321 trasa - 24.08.2012

Rycerka Górna Roztoka - Wielka Racza - Mała Racza - Sedlo pod Orlom - Kycera - Blato - Senkov - Dedova - Predny Vrch - Stara Bystrica.

Wędrówka Beskidem Żywieckim i słowackimi Kysucami. To taka rocznicowa trasa, bo trzy lata temu podczas wychodzenia na Wielką Raczę właśnie z Rycerki Górnej, poznałem moją towarzyszkę wędrówek i dobrze się składa, że dziś znowu możemy iść razem.
Drugą częścią będzie zejście do słowackiej Starej Bystrzycy, zielonym szlakiem. Słyszeliśmy, że to bardzo widokowy szlak, więc dziś po raz pierwszy będziemy do sprawdzać. Jak się okaże potem, to faktycznie jest jeden z najpiękniejszych szlaków.
Przyjechaliśmy autobusem do Rycerki Górnej Roztoki o 9.10 i od razu kierujemy swoje kroki na żółty szlak w kierunku Wielkiej Raczy.
Widok na Bendoszkę.

Pierwszy dziś widok na Velky Rozsutec w Małej Fatrze. Zarówno on, jak i pasmo Małej Fatry dziś będą nam towarzyszyć widokowo.
Do schroniska na Wielkiej Raczy dochodzimy o 10.38, jednak mijamy go i idziemy na szczyt oraz na słowacką wieżę widokową. Dopiero potem wracamy na mały odpoczynek.
O 11.10, czyli po 2 godzinach naszego dzisiejszego dreptania, idziemy dalej, czyli zielonym szlakiem do Starej Bystrzycy. Do Małej Raczy, gdzie dojdziemy o 11.28 będziemy szli wspólnie z polskim czerwonym szlakiem, a dopiero od tamtego miejsca wszystko będzie dla nas nowością.
Sedlo pod Orlom - jest 11.43.

Za nami Wielka Racza w oddali.
Kyczera - jesteśmy tutaj o 12.13.
Jest 12.40 i znajdujemy się na Przełęczy pod Senkowem, czyli inaczej - Sedlo pod Senkovom.
W dole Stara Bystrica. Cel naszej wędrówki. Dojdziemy tam po 5 godzinach dreptania w upale, czyli o 14.10. Prawie godzinę będziemy mieli czasu do odjazdu autobusu i dobrze, bo ochłoniemy z nagrzania promieniami słonecznymi. Piękny szlak, polecamy każdemu, a my na pewno tutaj wrócimy, bo warto, choćby do galerii w Starej Bystricy, bo za mało czasu było, by ją zwiedzić.